Bonificacions i fons social

Servei municipal d'aigua de Calella

 

Tarifes Bonificades

Les bonificacions suposen una reducció de la factura per alguns grups de població específics o amb circumstàncies de necessitat. 

  • Bonificacions per a habitatges amb més de 3 persones

    Què és?

    Tarifació especial que afecta als conceptes Aigua i Cànon.

    • Aigua famílies nombroses: S'amplien els trams de consum del 1r i 2o tram i en conseqüència l'import de la factura baixa.
    • Aigua domèstica: S'amplien els trams de consum pels abonats que tinguin reconeguda l'aplicació de la tarifa per unitats de convivència de més de 4 membres, i tinguin la tarifa domèstica.
    • Cànon: aplicable quan conviuen més de 3 persones. Amplia trams de consum per cada persona addicional a 3 i en conseqüència l’import de la factura baixa.

    Qui en pot gaudir?

    • Aigua famílies nombroses: aplicable a unitats familiars que tinguin reconeguda la categoria de família nombrosa. El titular ha d’estar empadronat a l’habitatge.
    • Aigua domèstica: Aplicable a unitats familiars que tinguin reconeguda aquesta condició per l´ACA amb més de 4 membres.  
    • Cànon de l’aigua: aplicable quan conviuen més de 3 persones a l’habitatge. El titular de la pòlissa ha de ser empadronat a l'habitatge. Hi ha d'haver comptador d'aigua individual a l'habitatge.

    Les llars amb persones amb grau de disminució o amb un nivell de dependència, tenen dret a una bonificació addicional. Cada persona amb un grau de disminució superior al 75% o amb un nivell III de dependència reconegut per resolució de l'Institut Català d'Assistència i Serveis Socials computa com a dues persones a efectes de considerar l'ampliació de trams.

    Com es sol·licita i quina documentació cal aportar?

    • Aigua famílies nombroses: Aportant carnet de família nombrosa a l’oficina del Servei d’Aigua.
    • Aigua domèstica: La sol·licitud es pot fer a l'oficina del servei municipal d'aigua, a les oficines de l'Agència Catalana de l'Aigua o en línia, a través de la web de l'ACA.
    • Cànon: La sol·licitud es pot fer a l'oficina del servei municipal d'aigua, a les oficines de l'Agència Catalana de l'Aigua o en línia, a través de la web de l'ACA.

    Si una de les persones de la llar presenta un grau de disminució superior al 75% o un nivell III de dependència, s'haurà d’aportar la resolució de l'Institut Català d'Assistència i Serveis Socials. En aquest cas la sol·licitud s'haurà de presentar directament a les oficines de l’ACA.

  • Bonificacions per llars amb jubilats

    Què és?

    Tarifació especial que afecta a la quota de servei. El titular de la pòlissa ha de ser empadronat a l'habitatge. Hi ha d'haver comptador d'aigua individual a l'habitatge.

    Qui en pot gaudir?

    Persones de 65 anys o més, empadronades a Calella. Aplicable quan conviuen una o dues persones al mateix habitatge sempre que tinguin ingressos iguals o inferior a 1,5 vegades la pensió mínima per persona.

    Com es sol·licita i quina documentació s'ha d'aportar?

    La sol·licitud es pot fer a oficina del servei municipal d'aigua. S'haurà de presentar la declaració de renda i/o declaració jurada de complir el requisit de l´apartat anterior, certificat de la Seguretat Social acreditant import que perceben, i certificat de convivència.

  • Tarifa social

    Què és?

    Bonificació sobre diversos conceptes de la factura:

    • Aigua: Bonificació íntegra de la "Quota fixa de Servei" i de la "Quota d'inversió", així com del primer tram de consum.
    • Clavegueram: Bonificació íntegra de la "Quota fixa de Servei" i dels primers 12 m3/uc/mes.
    • Cànon de l'aigua: Bonificació sobre el concepte Cànon, aplicable sempre que no es superin 27 m3/trimestre o equivalent si són famílies nombroses. S’aplica una tarifa reduïda al primer tram.

    Qui en pot gaudir?

    Subministraments domèstics de domicilis particulars. El sol·licitant ha de ser titular de la pòlissa. El consum del període ha de ser igual o inferior a la dotació bàsica 100 l/persona/dia (27m3/trimestre) (establerta pel Decret 3/2003). Que es compleixi alguna de les situacions detallades a la web de l'ACA.

    Si podeu optar a la tarifa social de l’ACA, apliquem automàticament les bonificacions als altres conceptes de la factura que correspongui. 

    Com es sol·licita i què cal aportar?

    La sol·licitud es pot presentar a les oficines de l’ACA i també a través de la seva pàgina web. Al web de l’ACA es troben detallades les oficines, així com els formularis que cal emplenar i la documentació que cal aportar. Consultar a l’apartat Cànon de l’aigua – Tarifes socials a la web de l'ACA.

  • Fons de solidaritat

    Què és?

    El Fons de Solidaritat és un ajut per a cobrir els rebuts impagats de persones vulnerables. S'aplica sobre la totalitat o una part del rebut de l'aigua i és compatible amb altres bonificacions.

    L'aplicació d'aquesta ajuda queda supeditada a la vigència del conveni on s'estableix la creació del Fons de Solidaritat entre GESTAIGUA i l'ajuntament.

     

    Qui en pot gaudir?

    Podrà beneficiar-se del Fons de Solidaritat el col·lectiu de persones que es trobin en situació de vulnerabilitat econòmica o risc d'exclusió, a valorar per part dels treballadors socials, amb l'objectiu de contribuir a superar la situació de risc en la que es trobin.

     

    Com es sol·licita i quina documentació s'ha d'aportar?

    Per sol·licitar l'ajut, cal adreçar-se als Serveis Socials assignats de cada municipi. Un cop avaluat cada cas, els mateixos Serveis Socials tramiten l'ajut amb GESTAIGUA.